иуязулф кгрг

 

Тиждень безпеки дорожнього руху в Україні – 
8-14 травня 2017 року

Тиждень безпеки дорожнього руху, який проводиться за ініціативи Міністерства охорони здоров’я України та підтримки Кабінету Міністрів України, спрямовано на усвідомлення учасниками дорожнього руху, представниками державних органів, громадських організацій, ділових кіл, засобів масової інформації відповідальності за життя людей, попередження передчасних втрат населення.
Дорожньо-транспортний травматизм наносить людству шкоду, яку можна порівняти зі збитками від малярії і туберкульозу, разом взятих. Проте, якщо інфекційні хвороби залучають значну увагу політиків та засобів масової інформації, на їх рішення виділяються значні кошти, глобальна безпека на шляхах не отримує належної уваги суспільства.
Генеральна Асамблея ООН у 2010 році, усвідомлюючи величезні людські втрати в результаті дорожньо-транспортних пригод (ДТП), проголосила перше «Десятиріччя боротьби за безпеку на шляхах протягом 2011-2020 років», метою якого є зниження кількості випадків смертей та травмувань внаслідок ДТП в усьому світі. Країни за цей період мають позбутись п’яти головних факторів ризику, таких як невикористання ременів безпеки, дитячих утримуючих пристосувань, захисних шоломів, вживання алкоголю водіями транспортних засобів, перевищення швидкості та відсутність сучасної шляхової інфраструктури. Особливу увагу належить приділити потребам найбільш уразливих груп учасників дорожнього руху. Декада боротьби за безпеку на шляхах протягом 2011-2020 років передбачає також заходи покращення екстреної травматологічної допомоги, оновлення стандартів безпеки шляхів і транспортних засобів, покращення управління рухом в цілому. На сьогодні завданням для країн світу стало зниження вдвоє до 2020 року випадків смерті і травм в результаті ДТП, як головної причини смерті людей у віці 15-29 років.
Транспортні пригоди тяжким тягарем лягають на економіку. Витрати країн у зв’язку з ДТП становлять близько 4% від їх валового національного продукту. Половина всіх випадків смерті в результаті ДТП в світі трапляються серед пішоходів, велосипедистів та мотоциклістів. Число смертей від ДТП складає 1,25 млн. осіб на рік – не міняється з 2007 року, незважаючи на глобальне зростання чисельності населення і рівня моторизації. Це свідчить про результативність здійснених останніми роками заходів поліпшення безпеки.
За даними Міського наукового інформаційно-аналітичного центру медичної статистики, дорожньо-транспортний травматизм, як і в минулі роки, займає четверте місце в структурі всіх травм та нещасних випадків. Загальна кількість цього виду травм склала у 2016 році 5955 випадків (7,1% від загальної кількості всіх травм та нещасних випадків). Це на 513 випадків більше, ніж у 2015 році, коли було зареєстровано 5442 (6,8%) випадки та на 1587 випадків більше, ніж у 2014 році, коли було зареєстровано 4368 випадків (6,0%) дорожньо-транспортних травм. Тобто, спостерігається тенденція до збільшення дорожньо-транспортного травматизму. Госпіталізовано внаслідок дорожньо–транспортних пригод у 2016 році 3478 (58,4%) постраждалих, у 2015 році - 3299 (60,6%), у 2014 році - 2915 (66,7%) осіб. Смертність в результаті дорожньо-транспортного травматизму поступово знижується.   Так, починаючи із 2012 року показник зменшився на 6,8%. Така тенденція протягом останнього року була характерна для дорослого населення, але серед найбільш уразливих учасників дорожнього руху, дітей і підлітків, показник дорожньо-транспортного травматизму збільшується.
Цифри статистики не можуть передати страждань та економічних втрат значно більшого числа людей, які стикнулись з проблемою травматизму в своїх сім’ях, дружньому колі, на роботі. Всі учасники дорожнього руху мають дотримуватись правил поводження на дорогах, вчити цьому дітей, використовувати захисні пристрої.
В місті Києві основні причини ДТП, в яких травмуються люди внаслідок недотримання правил водіями - це порушення правил маневрування, перевищення безпечної швидкості руху, порушення правил проїзду пішохідних переходів та перехресть, недодержання дистанції руху, керування у нетверезому стані, виїзд на смугу зустрічного руху.
Безпеку на дорогах часто розглядають як суто транспортне питання, а не як проблему охорони громадського здоров’я, випадки дорожньо-транспортного травматизму відносять до нещасних і немовби невідворотних, приділяють їх попередженню менше уваги, ніж лікуванню та профілактиці хвороб. Але насправді більшості дорожніх травм можна було б уникнути. Потужна база наукових даних у галузі попередження дорожньо-транспортного травматизму свідчить, що вірогідність смерті під час ДТП можливо знизити при правильному використанні ременів безпеки - на 60%, при обов’язковому використанні спеціальних сидінь для дітей - на 35%. Шоломи дозволяють уникнути смертельних і тяжких травм голови на 45%. Виконання законів, регулюючих вживання водіями алкогольних напоїв, дає змогу зменшити кількість ДТП з цієї причини на 20%. При зниженні середньої швидкості руху на 1 км/годину аварій стає на 2% менше. Впровадження простих і низькозатратних інженерних заходів на шляхах дозволяє врятувати від загибелі тисячі людей.
З правилами першої допомоги при дорожньо-транспортному травматизмі можна ознайомитись на веб-сайті Київського міського Центру здоров’я: zdorov.com.ua в рубриці «Перша допомога при ДТП».

Головний лікар                                                     О. Стойка

 

Когут,
468-06-47

 

ГОЛОВНА

На початок